به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس آگهی منتشر شده از خودروهای کارکرده در سایت های فروش خودرو، قیمت رنو ساندرو اتوماتیک کارکرده مدل ۱۳۹۵ با یک لکه رنگ ۱۳۷ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و تیبا هاچ بک مدل ۱۳۹۴ با درب تعویض ۹۷ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۳۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.
با بررسی بیشتر آگهی ها به زانتیا مدل ۱۳۸۵ با دور رنگ و ۳۳۳ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان آگهی شده بود. همچنین قیمت پژو ۴۰۵ GLX بنزینی کارکرده مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۹۷ هزار کیلومتر کارکرد در بازار نزدیک به ۴۷۰ میلیون تومان تعیین شده است. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.
قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۴ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
رنو ساندرو اتوماتیک | ۱۳۹۵ | سفید/یک لکه رنگ | ۱۳۷,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا هاچ بک | ۱۳۹۴ | سفید/درب تعویض | ۹۷,۰۰۰ | ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا ریو (مونتاژ) | ۱۳۸۹ | سفید/چند لکه رنگ | ۲۱۳,۰۰۰ | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن زانتیا | ۱۳۸۵ | نوک مدادی/دور رنگ | ۳۳۳,۰۰۰ | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ GLX بنزینی | ۱۳۹۶ | نقره ای/بدون رنگ | ۱۹۷,۰۰۰ | ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز | ۱۳۹۴ | آبی/یک لکه رنگ | ۱۷۹,۰۰۰ | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هر دو خودرو در بخش فنی تقریباً در یک سطح قرار دارند، اما همچنان برتری با کرهای سالخورده است تا خودروی صفرکیلومتر ملی! کیا ریو زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را جای داده که توانایی تولید ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور نسبتاً مناسب توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی خودرو منتقل میشود.
حداکثر سرعت کیا ریو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت آن، که یکی از نقاط قوتش محسوب میشود، به صورت ترکیبی حدود ۶.۹ لیتر است. یکی دیگر از نقاط قوت ریو شتاب آن است، که در نسخه دنده دستی ۱۱.۶ ثانیه است، که نسبت به خودروهای همردهاش عددی قابل قبول و منطقی است. از نظر تعلیق نیز کیا ریو خودرویی نرم و بی آزار است، که در جاده ضربه های کمی را به اتاق منتقل میکند.
ساینا S، این سوی رقابت، به نسل جدید پیشرانه معروف M۱۵ مگاموتور مجهز شده است، پیشرانهای که ابتدا از نوع ۴ سیلندر اما ۸ سوپاپ بود و سایپا آن را روی بسیاری از محصولات خود گذاشته بود. انتظار میرفت نسل جدید این پیشرانه، که بر روی ساینا S نیز قرار گرفته است، حداقل ۱۶ سوپاپ میشد اما این اتفاق رخ نداد و تنها برخی ادوات موتور تغییر پیدا کردند. این پیشرانه همچنان از نوع ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، اما دریچه گاز در آن برقی شده و همچنین استاندارد آلایندگی آن نیز یورو۵ است. جعبه دنده ساینا اس از نوع ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT است، که نیروی پیشرانه را به چرخهای جلوی خودرو منتقل میکند. مصرف سوخت ساینا S حدود ۷ لیتر به صورت ترکیبی است و همین مورد یکی از بزرگ ترین نکات مثبت این خودروی سدان کوچک شهری است.
در مجموع، با این که پیشرانه ساینا S از مصرف کمی برخوردار است، اما نسبت به ریو، که همان مصرف سوخت ترکیبی را دارد، قدرت و گشتاور کم تری تولید میکند. همچنین استهلاک کیا ریو به مراتب از ساینا S کم تر است، اما در مقابل، پیدا کردن قطعات یدکی برای ساینا S آسان تر است و همچنین نسخههای کارکرده این خودرو نیز شامل گارانتی میشوند. /اقتصادآنلاین